2015’te milyon dolarlar edebilecek teknolojik iş trendleri
2014’ün bitimine yaklaştığımız şu günlerde, şimdiden 2015’e dair teknolojik tahminler yürütülmeye başlandı. Hangi teknolojiler, 2015’te patlayıp 2016’da büyümeyi sürdürecek? Hangi teknolojiler, bu alanlarda hizmet veren şirketlere milyarlarca dolar kazanma imkanı sunacak? Gelin bunun cevabını; IDC, Gartner, Forrester ve diğer önde gelen firmaların analiz uzmanlarından öğrenelim.
Şirketler, hacklenmeye karşı geniş çaplı bir sigorta poliçesi alacaklar.
Forrester’ın araştırmalarına göre; Target, HomeDepot ve Sony’ye yapılan hack girişimleri sadece bir başlangıç.
Hackerlar, 2015’te ünlü markaların %60’ına saldırılaryapacak. Perakende satış şirketleri, bilgisayar güvenliğine önceden ayırdıklarının iki katı bir bütçe ayıracaklar.
Son olarak, şirketler rutin bir şekilde 100 Milyon Dolarlık sanal sigorta poliçeleri satın alacaklar.
Akıllı saatler bilekliklerden üstün olacak.
Gartner’a göre, 2015 yılında, akıllı bileklik takan insanların yarısı akıllı saatleri tercih edecek.
Elektronik fitness cihazları 2014’te 70 milyon parça satarken,
2015’te 68.1 milyon satacak.
Bunların 17 milyonunu akıllı bileklikler oluştururken,
21 milyonunu ise akıllı saatler ( en az 149 Dolar ) oluşturuyor.
Statista’ya göre, elektronik cihaz piyasasının 2014’teki 5.17 milyar dolarlık getirisini, 2015’te 7.14 milyar dolara çıkarması bekleniyor.
Forrester, birçok akıllı saat seçeneğinin arasında en çok talebi Apple saatlerinin göreceğini düşünüyor. Bu Apple ve saat uygulaması geliştiricileri için iyi bir haber!
Yine Forrester’a göre, piyasaya Apple egemen olacak ve herhangi bir markanın bugüne kadar sattığından daha fazlasını sadece 2015’te satacak.
2016’ya kadar, daha fazla Android rakibi olacağından, Apple’ın piyasadaki hisseleri %50’lerin altına düşecek.
Günlük eşyaların çipleri olacak ve internetten erişilebilecek.
ve neredeyse her nesne bir çipe sahip olacak ve bu nesnelere internetten erişilebilecek.
Gartner’a göre 2015’te 4.9 milyar akıllı cihaz kullanımda olacak.
Diğer yandan IDC’a göre, beş yıllık bir süreç içerisinde
tüm sektörler neredeyse her şeye bir sensör veya çip takacaklar.
Ayrıca bu durum, paylaşım siteleri için geniş bir pazar yaratacak. 2018’e kadar, bu şirketler verilerinin %40’ını,
başkalarının paylaşım alanlarında depolayacaklar.
2015 yılı, sadece bir sohbet odası olan Slack gibi hızlı büyüyen işletmelerin yılı olacak!
IDC’ye göre, sosyal paylaşım sitelerinin popüleritesi çalışan kesim için artışına devam edecek.
Bu tarz sitelere harcanan miktar, 2014 yılına kıyasla %30’luk bir artışla, 2015 yılında 200 milyon dolara kadar yükselecek.
Çalışanlar, meslektaşlarıyla çevrimiçi olarak fitness yapacaklar. IDC’ye göre, 2015 yılının sonuna kadar 5 çalışandan 1’i şirketle anlaşmalı bir fitness uygulamasını kullanacak.
Çalışanların grup olarak forma girmesini destekleyen programlar, cihazlar veya uygulamalar patlayacak gibi görünüyor!
Parolaların yerini parmak-izi tanıma sistemleri alacak.
IDC’ye göre, Apple’ın TouchID uygulaması liderliğinde, 2015 yılı parolalar yerine bu tarz araçlar veya biyometrik taramalar kullanan cihazların yılı olacak.
IDC, 2015 yılında tüm mobil cihazların %15’inin parmak tanıma veya buna benzer bir kullanıma geçeceğini öngörüyor. 2020’ye kadar ise, mobil cihazların %50’sinin buna sahip olacağını ve uygulamaların da böyle çalışacağını iddia ediyor.
Yine benzer bir şekilde, internet üzerinden de daha güvenli bir hizmet adına aynı gelişmeler olacak. IDC, tüm güvenliğin yüzde 15’inin, cihazda kurulu bir yazılımdan ziyade, başka bir yerde depolanan uygulamadan geleceğini söylüyor.
Tablolar ve grafikler konuşacak.
sene bunu anlamak için daha iyi yollara ihtiyacımız olacak.
Bu yollardan biri de “Görsel veri keşif araçları” olacak.
IDC’ye göre, bu piyasa diğer ticari zeka piyasalarından 10 kat daha hızlı büyüyecek.
Veri akışlarını analiz etmemizi sağlayacak yeni teknolojiler gelecek.
Bu verileri analiz edecek görsel ve işitsel materyallerin akışı sağlanacak.
Yani kısacası, büyük veriler ve analizlerinin 125 milyar dolarlık bir pazarı olacak.
Hadoop daha da büyüyecek.
Aralık ayında, ilk Hadoop girişimi, Hortonworks halka açıldı
ve yatırımcılar adeta sıraya girdiler.
Forrester’ın tahminlerine göre; 2015 yılının sonlarına kadar,
Hadoop, içinde depoladığı verilerle şirketlerin uygulama yazıp satın aldıkları
bir uygulama merkezine dönüşecek.
Forrester bu durumu “Hadooponomic.” (Hadooponomik) olarak adlandırıyor.
Allied Market’ın araştırmalarına göre, 2020’ye kadar Hadoop’un ve onunla bağlantılı donanım,
yazılım hizmetlerinin dünya çapında sermayesinin 50.2 milyar dolara ulaşması bekleniyor.
3D yazıcılar gelişmeye başlayacak.
2016’da ise bu büyümeyi iki misli bir büyümenin takip edeceğini öngörüyor.
3D sürekli genişleyip büyüyen bir ürün. Ama yakın zamanda neredeyse tüm sektörlerde
prototipi yapılacak her şeyde kullanılabilecek bir seçenek olacak.
Tıp gibi yeni alanlarda kullanımından bahsetmeye gerek bile yok.
Canalys, dünya çapında 3D yazıcı pazarının, 2013’teki 2.5 milyar dolardan,
2018’e kadar 16.2 milyar dolara kadar çıkacağını düşünüyor
2018’e kadar 16.2 milyar dolara kadar çıkacağını düşünüyor
Cloud (Paylaşım) hesaplaması kural olacak.
Şirketlerin yazılımları satın alıp kendileri yüklemeleri yerine,
bir ağ üzerinden kiralama teknolojisini kullandıkları paylaşım
hesaplaması 2015 ve sonrasında da rağbet görecek!
IDC’ye göre 2017’ye kadar, şirketlerin satın aldığı çoğu verimerkezi teknolojileri,
veri hesaplamasının yeni hali olacak. İşletmeler cloud üzerine 2015 yılında 118 milyar dolar harcayacak. Ve bu da harcamaların küçük bir kısmı.
Gartner’a göre, dünya çapında teknolojilere harcanan 3.89 trilyon dolardan daha fazlası harcanabilir.
Sağlık hizmetleri uygulamaya dönüşecek.
IDC’nin tahminine göre, hastaneler dijital ortamda hizmet vermeye başlayacak.
2018’e kadar sağlık hizmetlerinin %65’i mobil cihazlar üzerinden yapılabilecek ve
bu hizmetlerin %70’inin ya uygulamaları olacak,
ya elektronik cihazları ya da uzaktan sağlık kontrolü dahi yapabilecekler.
Hatta fiilen müdahale sağlayacakları düşünülüyor.
Ayrıca hastaneler bu uygulamalar sayesinde topladıkları veriyi daha yararlı hale getirmek
için nasıl analiz edeceklerini düşünecekler.
Dijital pazarlamaya ayrılan bütçeler patlayacak.
Gartner, şirketlerin dijital pazarlamaya daha fazla bütçe ayıracaklarını
ve gelişmelerinin de buna bağlı olacağını düşünüyor.
5 milyar dolar geliri olan bir şirketin, ortalama olarak gelirinin %11’ini dijital pazarlamaya ayırdığı rapor ediliyor.
Geliri 500 milyon dolar ile 1 milyar dolar arasında olan şirketlerde ise bu oran %9.
Bu haber, geçimlerini sağlamak için reklamlara bağımlı olan ücretsiz uygulamalara iyi gelecek.
IDC’nin tahminlerine göre, 2017’ye kadar B2B şirketlerinin %15’i öncelikli müşterilerini kişiselleştirmek için 20’den fazla veri kaynağı kullanacak.
Kısacası, işletmeler teknolojiye her zaman olduğundan daha fazla para harcayacak.
IDC ve Gartner, işletmelerin teknolojiye harcadıkları bütçeyle doğru orantılı olarak büyüyeceklerini iddia ediyorlar. Dünyada bilgi teknolojisine harcanan para 2015 yılında %3.8 büyüyecek ve bu da 3.8 trilyon dolara tekabül ediyor.
IDC’ye göre, yeni geliştirilen pazarlar (özellikle Çin) yıldan yıla %7.1’lik bir gelişme yaşayacak. Hali hazırda bulunan pazarlar ise, %1.4’lük sabit bir ilerlemeyle devam edecek.
0 Yorum:
Yorum Gönder
Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]
<< Ana Sayfa