Google Hummingbird Algoritması Nedir?
Google Hummingbird algoritması, sektör içerisinde çok fazla duyulan SEO algoritmaları içerisinde yer almakta ve farklı bir yapıyı uzmanlara kullanmaları için kural olarak sunmuştur. Arama motorlarının tamamı, kendi içerisinde web sitelerini listelerken kurallar bütünü geliştirmiştir. Ancak dünyanın en çok tercih edilen ve en adaletli davranması beklenen arama motoru Google olduğundan dolayı firma, bu anlamda kendi sorumluluğunu da çok fazla görüyor. Dünyanın tamamında insanların önemsediği tek arama motoru Google arama motorudur.
Google, web sitelerini ilk çıktığı zamanlarda sadece site içerisinde yer alan title, description ve keywords yoğunluğunun durumuna göre SPAM kavramı olmadan listeleyebiliyordu. Bundaki en büyük etkenlerden birisinin de web sitesi sayılarının bugün ki kadar fazla olmadığından dolayı olduğunu söylemek mümkün. Ama zaman içerisinde günlük açılan web sitesi rakamlarındaki artış ve Google arama motorunun reklamlar aracılığı ile web sitelerine para kazandırması, bu anlamda ciddi bir patlamaya yol açtı. Sadece Türkiye genelinde günlük minimum 100.000 web sitesi aktif ediliyor ve Google dizinine kayıt başvurusu yapıyor.
Google, zaman içerisinde web sitelerini dizinde daha adil ve güvenilir bir şekilde listeleyebilmek adınaSEO kriterleri kapsamında kuırallar geliştirmeye başladı ve bu kurallar evrensel listeleme değeri taşıdı. Bu algoritmalar sayesinde artık sahte çalışmalar yapan web sitelerinden ziyade organik ve kullanıcı odaklı web siteleri çok daha ön planda oluyor. Onlarca Google SEO algoritmaları içerisinden birisini bu yazımızda ele alacağız.
Google Hummingbird Algoritması
Google, yeni algoritmalar ile web sitelerine aslın da uyulmasını emrettiği yeni kurallar sunmaktadır. Hummingbird sistemi, isimlendirilmeden önce de arama motorları tarafından benimsenmiş ve sonrasında isim almış yeni nesil bir SEO kural algoritması olarak dikkatleri çekiyor. Bu kurallar kapsamında Google arama motoru web sitelerinden özellikle şu konularda çok dikkatli olmasını istiyor;
- Kullanıcı odaklı web siteleri oluşturun. Web sitenizdeki içeriklerin ilgi çekmesini, tamamı ile bilgi vermesini ve kullanıcının sitenize yorum yapmasını sağlayın.
- Anahtar kelime odaklı olarak sitenizi SPAM durumuna getirmek yerine daha çok hiyerarşi ve birçok anahtar kelimeyi içeriğiniz ile uyumlu bir şekilde ayarlamaya çalışın.
- Sosyal medya paylaşımlarını önemseyin ve bu paylaşımlar ile sitenize doğrudan, kaliteli ve organik hit sağlayın.
- Sektörünüz içerisinde yer alan web sitelerinin sizden bahsetmesini sağlayın. Bunun en büyük yöntemlerinden birisi de günümüz Türkiye SEO anlayışında tanıtım yazısıdır.
- Yazılarınızı resimler, renkli cümleler ve siteniz içerisinde ki diğer yazılara SPAM yapmayacak şekilde ilişkilendirerek ilgi çekici ve eğlenceli içerikler üretin.
Bir önceki yazımız olan SEO Analizi Nasıl Yapılır? başlıklı makalemizde seo analizi, seo analizi nasıl yapılır ve seo analizi nasıl yapılmalıdır hakkında bilgiler verilmektedir.
0 Yorum:
Yorum Gönder
Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]
<< Ana Sayfa