10 Aralık 2014 Çarşamba

E-ticaret sitenizin sosyal medyada doğru bir stratejiyle ve aktif olarak yer aldığını düşünüyormusunuz ?

E-ticaret sitenizin sosyal medyada doğru bir stratejiyle ve aktif olarak yer aldığını düşünüyor; fakat site trafiğinizi artıracak yeterli takipçi sayısına bir türlü ulaşamıyor olabilirsiniz. Büyük bir olasılıkla bunun nedeni; başarılı bir sosyal medya kampanyasının gücünden henüz faydalanmamış olmanızdır.
Sosyal medya kullanıcılarıyla kurduğunuz iletişimi geliştirmek ve onları müşterilerinize dönüştürmek amacıyla, belirli bir sürede gerçekleştirdiğiniz tüm faaliyetlere; sosyal medya kampanyası adı veriliyor. Hedef kitlenizle iletişiminizi artırmanın en etkin yollarından olan sosyal medya kampanyalarını geliştirirken, belirlediğiniz hedef kitleye uygun sosyal platformlar seçmenizde yarar var.
Bir sosyal medya kampanyası oluştururken, hangi önemli noktalara dikkat etmeniz; hangi adımları izlemeniz gerekiyor?
Plan yapılmalı
Bir sosyal medya kampanyası oluşturmanız için, öncelikle bir kampanya planınızın olması gerekiyor. Planlama yaparken; kampanyanızın tarihi, hedefi, hedef kitlesi, kampanyanızda kullanacağınız sosyal medya platformları ve her sosyal platform için oluşturacağınız içerikleri belirleyerek, başvuracağınız bir yol haritası oluşturabilirsiniz.
Hedef kitle belirlenmeli
Nasıl bir kitleyi hedeflediğinizi analiz ederek netleştirmeniz, kampanyanızın başarısı açısından son derece önemli. Bunun için, hedef pazardaki bütün demografikleri ve sosyal medyayla etkileşime girme biçimlerini doğru anlayıp; ilgili tüm sosyografik bilgilere ulaşarak, onları yorumlamanız gerekiyor. (Düzenli olarak hangi siteleri ziyaret ediyorlar? Hangi siteleri daha fazla beğeniyorlar?)
Ayrıca başarılı bir kampanya için; hedef kitleye hangi değeri sunacağınız konusuna odaklanmanızı öneririz.
Platformlar seçilmeli
Hedef kitleniz için en doğru sosyal medya platformlarını seçmeniz, kampanyanızın başarısının en önemli kilit noktalarından birisi. Bunun için; Facebook, Twitter gibi sosyal platformların karakteristik özelliklerini bilmenizde büyük yarar var. Kampanyanızın çok sayıda kişiye ulaşması için; hedef kitlenizi göz önünde bulundurarak, en fazla üyesi olan sosyal medya platformlarından ikisini daha ağırlıklı olarak kullanabilirsiniz.
Yayınlama takvimi oluşturulmalı
Hangi platformda, hangi içeriği, ne zaman yayınlayacağınızı da önceden planlamanızda çok büyük yarar var. Bunun için bir yayın takvimi oluşturup, içeriklerinizin yayınlanma zamanını; yazı, video vb. gibi kullanacağınız içerik biçimlerini, promosyonunuzu ve SEO için anahtar kelimelerinizi belirleyebilirsiniz.
Dile karar verilmeli
Kampanyanızın bir kişiliğinin; kendine özgü bir dilinin, tarzının ve tonunun olması gerekiyor.  Bu nedenle, kampanyanızın içeriklerinde resmi mi; yoksa samimi mi bir dil kullanacağınıza, kampanya öncesinde karar vermeniz yerinde olabilir. Verdiğiniz karar doğrultusunda, o dili tüm içeriklerinize yansıtarak, kampanyanızın akılda kalmasını sağlayabilir ve etkisini artırabilirsiniz.
Ölçülebilir bir hedefi olan ve doğru bir stratejiyle gerçekleştirilen sosyal medya kampanyalarının başarısı da sürpriz olmuyor. Sosyal medyada e-ticaret sitenizden daha çok bahsedilmesi; etkileşiminizi, site trafiğinizi ve satışlarınızı artırmak için, siz de bir kampanya düzenleyebilirsiniz. Bu konuda ihtiyacınız olan tüm desteği, IdeaSoft size sağlayabilir. IdeaSoft akıllı e-ticaret paketlerinin sunduğu olanaklarla tanışmak için, hemen ücretsiz demo hesabınızı oluşturun, kazançlı çıkın…

0 Yorum:

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa